
לא אחת שואלים אותי מו”לים של עיתונים, חוברות, ירחונים, קטלוגים, ספרים וכד’ – למה לי להמיר את הפרסום שלי לחוברות דיגיטליות?
הם טוענים באזני כי הפרסום הדיגיטלי עלול לחבל בתקבולים שלהם עבור החוברות/ספרים שנמכרים בחנויות.
“רשת האינטרנט חשופה לכל אחד”, כך יש טוענים, “ולא אוכל להגן על הקטלוג שלי מפני הפצה המונית ללא תשלום”.
נימוק ראוי, על פניו.
פרסום חוברות דיגיטליות
ואני דווקא טוען שפרסום חוברות דיגיטליות הוא מקדם מכירות מעולה, ויש לכך מספר טעמים;
– ראשית, ניתן להגן על העיתון הדיגיטלי / ספר דיגיטלי / מגזין דיגיטלי / חוברת דיגיטלית וכד’ באמצעות סיסמא מאובטחת.
רק בעל סיסמא יוכל לפתוח את הפרסום הדיגיטלי.
– ומה בדבר העברת הסיסמא לאחרים ללא רשות?
ובכן, גם לכך יש פתרון. יש אפשרות לשלוח סיסמא מתחלפת שתועבר עפ”י בקשה – באופן אוטומטי – לאימייל של המנוי בתשלום.
– אפשרות נוספת: ניתן ליצור מהדורה דיגיטלית שתכלול רק פרק אחד, או מס’ עמודים בודדים מתוך החוברת המלאה. הקורא יכול להתרשם מהמגזין באופן חלקי, אך זה יהווה תמריץ לרכישת הזכויות להמשך קריאת החוברת הדיגיטלית.
– וראוי לדעת – גם ספר או מגזין מודפסים ניתנים להעברה ללא תשלום.
בדר”כ מקובל להניח שכל מגזין עובר לפחות 2-3 ידיים.
– היום מי שאינו נמצא ב”רשת” כאילו שאינו קיים בכלל. דומה שאחוזי הקריאה בדפוס הולכים ונשחקים, בעוד דור ה-Y כבר מזמן סיגל לעצמו דפוסי קריאה דיגיטליים.
יש רבים שמהמרים כי העיתונות המודפסת המסורתית, והספרים המודפסים – ייעלמו לגמרי מהעולם בתוך עשור בלבד.
ואכן המדיה המודפסת הולכת וגוועת.
עלויות ההדפסה וההפצה ההמוניים יקרים להחריד, מעבר לנוחות, לנגישות, לזמינות – ניתן להפיץ את המדיה הדיגיטלית בעלויות אפסיות.
העיתון הדיגיטלי באוויר
– העיתון הדיגיטלי יכול לבוא בנוסף למהדורה המודפסת. כלומר, לא צריך לבחור “או-או”, אלא ניתן להדפיס כמויות קטנות יותר של מוצר הדפוס היקר/
זאת בעוד המערכת הדיגיטלית יודעת לתת מענה מעולה וזול למסה רחבה הרבה יותר של הפצה להמונים.
– המהדורה הדיגיטלית יכולה להיות מופצת במיליונים, ללא עלות נוספת.
שלא כמו בחוברת מודפסת, הרי בתצורה האלקטרונית – אין עלות נוספת לכל קורא. כל המרבה הרי זה משובח…
– במקרים רבים היתרונות שבהפצת מקומון דיגיטלי, או עיתון דיגיטלי, או מגזין דיגיטלי הוא יתרונו של המפרסם.
בעל המודעה הפרסומית זוכה לחשיפה אדירה הן בכמות הקוראים, והן בפרק הזמן שהחוברת הדיגיטלית חשופה לעיני הקהל.
– מנועי החיפוש השונים, בראשם גוגל, מזהים את הנכתב בספר הדיגיטלי.
למרות שמדובר בעצם בקובץ תמונה מסוג PDE, הרי שהטקסט “חי”, וניתן לזיהוי הן במנגנון החיפוש הפנימי של החוברת הדיגיטלית, והן באמצעות מנועי החיפוש.
אופציות של ספר דיגיטלי
– עוד נימוק לטובת התצורה האלקטרונית של הספר האלקטרוני – באופציות הוויזואליות המדהימות הגלומות בו.
ניתן לשלב בחוברת האלקטרונית או בקטלוג האלקטרוני סרטוני וידאו, לינקים חיים, תמונות קופצות (פופ-אפ) וכד’.
מדובר על עושר ויזואלי ושיפור הנאת השימוש.
– באמצעות לפטופ, טאבלט או סמארטפון, ניתן לקרוא מוצרים אלקטרוניים ללא גבול, בלי לסחוב אתך משקל עודף במטוס, בלי צורך לנסוע לחנות הספרים…
חיים קלים יותר, תרתי-משמע.
– בעידן הרשתות החברתיות השונות, בעידן האינטרנט והאימיילים – פרסום החוברת האלקטרונית שלך הוא קל.
בלחיצת כפתור אחת. זהו.