איך יוצרים ספר אונליין מותאם? איך מכינים קטלוג דיגיטלי?

איך יוצרים ספר אונליין
איך להכין חוברת מתאימה לדיגיטלי?

יצירת ספר אונליין או איך מכינים קטלוג דיגיטלי

איך יוצרים ספר אונליין ?
איך יוצרים קטלוג דיגיטלי?
מה להכין לקראת יצירת חוברת אונליין?
כל המבקש ליצור קטלוג דיגיטלי, או ספר דיגיטלי, או מגזין דיגיטלי – תוהה מן הסתם איך כדאי להכין את החומר.

הכוונה: להכין את עמודי הפרסום, כך שיתאימו באופן מיטבי לתצורה הדיגיטלית.

נראות

יש לקחת בחשבון כי המדיה הדיגיטלית שונה בתכלית מזו המודפסת.
הפתיחה של החוברת נעשית בד”כ בפריסה של 2 עמודים (דאבל). הקורא מיד נמצא במצב של כפולה, כך שהמרחק של הדף מעיניו הוא גדול. האותיות יחסית קטנות.

זאת הסיבה שההמלצה שלי בטרם יצירת ספר אונליין היא מראש לבחור בפונט (סוג אות) קל לקריאה, ובגודל אות גדול מהרגיל.
כמובן שבהחלטה זאת יש לקחת בחשבון האם הפרסום מיועד רק לתצורה דיגיטלית, או גם לדפוס (פרינט).
אם התצורה היא דיגיטלית בעיקרה,  כדאי, איפוא, לעצב את העמוד עם מספר מילים קטן מהרגיל, צפיפות גבוהה מהרגיל, וגודל אות גדול מהרגיל.
באופן זה אפשר יהיה להבטיח נראות גבוהה, גם במצב פתיחה של כפולת עמודים.

צבע וצורה

איך יוצרים קטלוג דיגיטלי עם פונט מתאים?
אם הפונט שנבחר – גדול וברור, הרי שגם צבע הכותרות וצבע הטקסט ראוי שיהיו בעלי נראות טובה.
עדיף ככלל לבחור בצבעים עזים, על פני צבעים רכים. 
לדוגמא: טקסט בצבע שחור יהיה קריא יותר ובולט יותר מטקסט בצבע אפור בהיר. גם הרקעים והצורות הגראפיות יבלטו יותר בצבעים עזים.

כיוון העמוד

בעניין כיוון העמוד – האם לגובה או לרוחב? מה עדיף?
ובכן, שתי הצורות אפשריות. הכיוון הרוחבי נחשב לתצורה “אלבומית”, ויתרונו בד”כ בעת שצופים בו כעמוד בודד.
צפייה בחוברת רוחבית כ”דאבל ספרד” תצמצם את גובה הפרסום.
יש לקחת שיקול זה למפרע. יחד עם זה – במצב של עמוד בודד – העמוד הרוחבי ייראה בצג המחשב גדול יותר, יכסה את פני המרקע הרוחביים.
צפייה בנייד בד”כ מתבצעת לגובה – כך שעמוד בודד נחשף לעיני הקורא. רצוי שהעמוד יהיה לגובה, כך שיכסה את מרבית שטח המסך.
במצב של צפייה בנייד לרוחב – יהיה הספר במצב של כפולת עמודים.

איך יוצרים ספר אונליין עם תכונות אינטראקטיביות

איך יוצרים ספר אונליין שגם ירגש וגם ייהנה את הקורא?

יצירת ספר אונליין תאלץ את המכין להתחשב בתכונות האינטראקטיביות שמקנה הפורמט הדיגיטלי לפרסום, ולנצל זאת לטובתו. 
ניתן ורצוי לשבץ לינקים-חיים בתוך הפרסום, כך שהקלקלה (לחיצה) עליהם “תקפיץ” את הקורא לעמוד אינטרנט רלבאנטי – בתוך החוברת, או מחוץ לחוברת.
כדאי לשתול תמונות “קופצות”, שבלחיצה עליהן התמונה גדלה, או נפתחת תמונה אחרת במקומה.
ומעל הכל – אפשר ורצוי להטמיע סרטוני וידאו בתוך העמוד.

בשורה התחתונה: ככל שהחוברת תהיה יותר אינטראקטיבית – כך תעלה רמת העניין, וכך אף ינוצלו האפשרויות הדיגיטליות המתקדמות.

מעוניין להכין קטלוג דיגיטלי? כתוב אלינו - ותענה במהרה!